Nasi partnerzy: Pasmanteria dodatki krawieckie - sklep internetowy

czwartek, 21 marca 2013

Pędzące żółwie

Jeśli masz dzieci, to jest to pozycja obowiązkowa. Jeśli dzieci nie masz, to i tak warto to mieć.

Pędzące Żółwie

Wydawnictwo: Egmont
Ilość graczy: 2-5
Wiek: 5+
Czas gry: 20 min
Cena: 44-70zł

Co dostajemy w pudełku?

  • 1 plansza
  • 5 drewnianych znaczników żółwi
  • 5 kartoników wyboru koloru żółwia
  • 52 karty ruchu
  • instrukcja



O co w tym chodzi?

Żółwie to może i powolne zwierzątka, ale podczas gry wyczuwają zapach sałaty. Wstępuje w nich duch walki oraz rywalizacji i gonią do niej po kwiecistej łączce. Jednak to też spryciarze. Nie lubią się przemęczać, wiec gdy tylko trafi się okazja na darmową przejażdżkę na grzbiecie innego żółwia, nie omieszkają z niej nie skorzystać.
Gra zaczyna się od wylosowania żółwia, któremu mamy dopomóc dotrzeć do sałaty. Cała zabawa w tym, że tylko my wiemy jakiego żółwia prowadzimy. Następnie każdy dostaje po pięć kart ruchu i do dzieła. Ale uwaga, nie zawsze na karcie będzie ruch dla Twojego żółwia. Bądź, gdy już dostaniesz kartę ruchu Twojego żółwia, to będzie ruch w tył. Nie ma się co załamywać, bo zawsze można wskoczyć na grzbiet kolegi i przy jego "pomocy" przejść kawałek, bądź całą trasę.




Co o tym sądzę?

Prosta gra, proste zasady, a ubaw po pachy. Bywały takie rozgrywki, że wszyscy ruszali mojego żółwia do przodu i kilku ruchach wygrałam grę. Gdy pokazałam mój żeton żółwia, to tylko były jęki i śmiech. To jest właśnie najfajniejsze, że Twój przeciwnik nie wie, który żółw jest Twój. No chyba, że grasz z moją córką, to ta i tak powie w którymś momencie "To ja teraz ruszam swojego...".
Gra się nie nudzi, chętnie do niej wracamy. W gronie dorosłych można kombinować różne pomniejsze strategie i zmieniać warianty wygranej (np. wygrywa żółw siedzący na samej górze innych na polu sałaty). Gra z dziećmi też bardzo dobrze się sprawdza. Moja czteroletnia córcia szybko złapała zasady.
Wykonanie gry jest dobre, grafika urocza, karty wytrzymują wiele,
a drewniane żółwie są fantastyczne. Proponuję jednak zainwestować w koszulki na karty, bo gra na pewno będzie exploatowana.


Moja ocena:

W skali 1-10 daję tej grze 9
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Pozostaw ślad po sobie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...